Блог

Форма поиска

Гіпноз і тривожні розлади

В більшості людей ( не є тут виключенням лікарі-психотерапевти, практикуючі психологи), коли йдеться  про гіпноз, виникає образ гіпнотизера, що розмахує перед очима  якимсь блискучим предметом на ланцюжку і повторює: «Розслабтесь, Спати! Спати!». Звичайно, цей стереотипний образ не охоплює тих багатогранних технік і стратегій, що знаходяться в розпорядженні сучасних практиків гіпнозу.

   В цій  роботі я спробую: а) розвіяти основні міфи що до гіпнозу, які досі живують в психотерапевтичній спільноті;  б) на підставі 32 річної практики терапії гіпнозом та використання пізнавально-поведінкової терапії, як базової теоретичної та практичної засади в роботі, показати шляхи ефективної інтеграції  гіпнотичних методів з когнітивно-поведінковими принципами і техніками, які показали свою ефективність в лікуванні тривоги; в) описати гіпнотичні і негіпнотичні процедури тренінгу самоврядування; г) показати гіпноз, як психотерапевтичний метод, що має потужну науково-дослідницьку базу (в моїй роботі буде чимало посилань на доказовість гіпнотерапії, як одного з потужних інструментів по роботі з тривогою); д)  донести свій ентузіазм по інтеграції гіпнозу з методами, ефективність яких також доведена дослідницьким шляхом; е) допомогти гіпнозу більш впевнено зайняти своє місце в основному руслі загальної клінічної  практики
   Гіпноз є корисним доповненням у лікуванні тривоги, Адже він сам по собі є ефективним послаблюючим модифікатором, що враховує наступні характеристики тривоги: а) тривога є все проникаюча і  виснажлива;  б) часто тривога є причиною  прогресуючої соціальної дезадаптації; в) сателітом тривожних розладів часто виступає уникаюча поведінка.  Хоча уникаюча поведінка  є основним механізмом захисту від тривоги, вона одночасно є потужним чинником, що цю ж тривогу підтримує.

   Питання лікування тривожних розладів в нашій країні є актуальним, так 5,9% наших співвітчизників  у віці від 18 до 65 літ,  щороку страждають від одного або декількох тривожних розладів (згідно статистичної звітності за 2010- 2015 р.р. МОЗ України), а близько  5, 3% дорослого населення України так сильно страждають від розладів, пов'язаних з тривожністю, що шукають фахової допомони.  Статистичною звітністю  лікарів-психіатрів дорослих, в 2013 році з  панічними розладами зафіксовано (виявлено вперше в житті)  приблизно 125 тисяч осіб.
   За даними світових досліджень, гострий панічний розлад, невід'ємна частина багатьох тривожних станів. Приблизно у 75% людей з панічними розладами, страхи генерализуются на межі агорафобії, стану, при якому люди бояться, що в разі «паніки» допомога може виявитися їм недоступною,  або позбавитись від цього стану буде надзвичайно важко, або ж їм буде незручно перед оточуючими. Хоча агорафобія зустрічається не більше, ніж у 5% населення, страх змушує деяких людей сидіти вдома, а місце власного помешкання є чи не єдиним «безпечним місцем» у їхньому житті (Kessler і ін., 1994).
  Більш поширені соціальні страхи в основному не такі виснажливі, як агорафобія. Однак надмірний і безпричинний соціальний страх обтяжує життя приблизно 13,5% населення, що робить його найбільш поширеною фобією і тривожним станом (Kessler і ін., 1994). Поширені також страхи певних об'єктів, наприклад жуків або змій, чи певних ситуацій, наприклад грози, або демонстрацій, карнавалів, тощо. Від різноманітних видів страху страждає  кожна дев'ята особа . Для деяких людей тривога не фокусується на конкретному місці або події, а скоріше тісно вплетена в рутину повсякденної діяльності, вона кваліфікується як «генералізований тривожний розлад» (ГТР). Цей вид невротичного розладу складається з тривожних думок, фізичної та емоційної напруженості і відчуття тривожних передчуттів, які згущуються навколо потенційних загроз. Так,  9,2 мільйона американців перебувають в стані, який згідно  діагностичних критеріїв первинного або вторинного психіатричного діагнозу що повністю відповідає ГТР, і в середньому відчувають занепокоєння протягом 60% часу кожен день, в порівнянні з іншою частиною населення, яка турбується тільки 18% часу (NIMH , 2002).

   Євгеній Тичковський    22.11.2016р.                                                  

                                                                                           Ілюстрація до статті  Віктор Чумаченко  https://www.facebook.com/viktor.chumachenko?fref=ts

Информация Eugen

Блог

Read blog →

ПОДРОСТКОВЫЙ ВРЗРАСТ

Опубликовано Мнения ученых разошлись

Подростковый возраст - это переход от детства к взрослости. Процесс акселерации нарушил привычные возрастные границы подросткового возраста. Медицинская, психологическая, педагогическая, юридическая, социологическая литература определяет разные границы подросткового возраста:
10-14 лет, 14-18 лет, 12-20 лет и т.д
В Украине принято различать младший подростковый возраст 12-13 лет, средний-14-15 лет, старший-16-17 лет.

Надежное противотревожное расслабление мышц

Опубликовано Самопомощь

Миорелаксация по  Джейкобсону ( модификация Е. Тычковского)

В классической методике аутотренинга (авторство Shulce и различных модификаций метода), сущность усвоения упражнений заключается в освоении тех или других ощущений в результате самовнушения.

Первые два стандартных упражнения аутотренинга - миорелаксация.                         

Для формирования навыка быстрого вызывания мышечного расслабления через АУТОТРЕНИНГ, Вам понадобится 3-4 месяца

Доказова медицина - клінічний гіпноз

Опубликовано Гипноз

Клінічний гіпноз, є доказовим психотерапевтичним методом (Тематичний дискурс по Вікіпедії)

«У випадку, коли психотерапевт,  з метою лікування, викоримтовує недоказові методи, він зобов’язаний інформувати пацієнта, що це не лікування, а експеримент»                                                                                                                                                                                                                         (психотерапевтична етика)

 

Метафора - це набуття досвіду та зміна сенсу

Опубликовано Гипноз

Мудрість психотерапевта говорить, що змінити людину може досвід і сенс, який вона в нього вкладає. Люди - це земні істоти, що створюють зміст. Якщо ви розповідаєте людині про гусінь, яка сидить на капусті і мріє літати, людина буде шукати в цьому сенс - і знаходити його.